26 Mart 2009 Perşembe

Amca’nın seyir defteri

Bugün çok fenaydı. Bizi bir odaya tıktılar. İçinden ışık çıkan bir kutu vasıtasıyla ismini telaffuz dahi edemeyeceğim yabancı bir kanalın yayını olan ve içinde Türkçe konuşan Perulu insanların olduğu bir film koydular. Eskiden sinemada izlerdik. Ne oluyor ne bitiyor alamadım kendimi bir an. Orta boy, ısınan bir kutu. Üstünde Intel yazıyordu sanırım. Onun üstünde de eski televizyon markalarından birinin üreticisi olduğu ilginç bir alet. Bir yerden ışığı veriyor. Duvar pırıl pırıl oluyor. Hanıma söyleyeyim biz de alalım.
Peruluların böylesine güzel Türkçe konuşması göğsümü kabarttı ama belli etmedim. Çünkü arkadaşlarım bana çok gülüyor. Geçen uçak denen koskoca demirlerin nasıl uçtuğunu sordum. Şaka yaptığımı sandılar. Ama ciddi olduğum konusunda ısrar edince suratıma deliymişçesine baktılar. Korktum bir an. Sonra on altı kişi hep bir ağızdan gülmeye başladılar. Ama bu arada “kâmil” dediler bana. Kâmil demek olgun, akıllı, karakter sahibi insan demek olduğu için böylesine bir iltifat ile güldürüyü nasıl bağdaştırdılar anlamadım. Ben de güldüm.
Eğitimimiz zor ve yıldırıcı ama inan buna değer. Yeni bir zanaat öğrenmek gibisi yok.
Buradaki insanlar çok saygılı. Öğretmenimiz benimle çok ilgili. O da pek varlığıma inanamasa da beni iyi bir çalışan yapabilmek için canını dişine takıyor. Gençten ama benim de çocuğum yaşasaydı aşağı yukarı bu yaşlarda olacaktı. Efendi bir çocuk. Sevdim onu da.
Bizi apron dedikleri yerde sürekli gezdiriyorlar. İş arkadaşlarım benimle iken çok eğleniyorlar. Böylesine neşe dolu olmaları içimi ısıtıyor, romatizmalı kemiklerime iyi geliyor. Yer veren güzel yolcu hizmetleri neferleri de bana gençliğimi hatırlatıyor. Ah gücüm kuvvetim, bekârlık günlerim geri gelecekti de… Küçük mavi haplardan alırım olmazsa. Neyse susayım. Hanım görür kazayla. Çok belli olmamak lazım.
Yemek hazırmış. Hanım bağırdı. Şimdilik gitmek gerek yoksa şüphelenir. O zaman seyreyle gümbürtüyü. Gideyim ben en iyisi.
Allah’a emanet ol. Başka bir gün görüşmek üzere.


XOXO:)

Aslına uygun çekip çeviren : peng

Hiç yorum yok: