15 Haziran 2008 Pazar

Geçmişte Yazdığım "Şey"

"Saat; sabahın 6'sı. Uyumanın yine azap haline geldiği gecelerden bir tanesi daha bitmek üzere. Eskiye dair düşüncelerimin, içimden gelen seslerin beni ve yorgunluğumu bastırdığı, nefes bile almamı zorlaştıran anlar.
Ben yine ayaktayım ve her zaman olduğu gibi düşündüklerim yüzünden nefes alamıyorum.
Hafızamın - özellikle beni üzen, kızdıran, hatalarımı eksiksiz şekilde hatırlatma özelliğinden dolayı - gözlerimin önüne getirmiş olduğu tim anları tekrar yaşıyorum. Tekrar hata yapıyorum. Tekrar pişman oluyorum. Saniyelerim, değiştiremediğim herşeye lanet etmekle geçiyor.
Hatalarım gecelerimin çoğunda elimden kaydıkça, yeni şeyler için kendimi çok daha güçsüz hissediyorum. Hareket gücünü kendimde bulamamak bir yana, artık olanları sadece izlemekle yetiniyorum. Halbuki yaşamım düşündüğümden daha kısa ve kayıplarımın çoğunun telafisi imkansız. Ve ne yazık ki şu an sadece kendi başlangıcımın içerisindeyim. Bunun daha ileri aşamaları ve neticesinde çok daha büyük hayal kırıklıkları olacak. Kendimi bunlar için hiç hazır hissetmiyorum.
Umarım hiçbir zaman bende yeterince olamamış olan cesaretimi toplayabildiğim kadar toplarım. Çünkü yaşadığım her yılla birlikte elimden kayan herşeyin değeri daha fazla artmakta. Ve her gün beni kayba tahammül edemeyeceğim zamanlara yaklaştırıyor."


İki sene önce yazdığım bir yazı bu. Bunu yazarken düşündüklerimi gayet net hatırlayabiliyorum.

O zamanlar geçmişi alkol ve müzik eşliğinde gereğinden fazla yad etmenin sıkıntı verici bir sonucu olarak çıkmış bir karalama, tam da gerekmedikçe arkama bakmamaya gayret ederken, nereden nereye geldiğimi gözümün içine içine soktu.

Geçmiş zamanda boğazıma düğümler attıracak kadar büyük bir karamsarlık içinde yazılmış - Özellikle dramatize edilmiş. - karalamaların, şimdiki zamanda sadece beni gülümsetecek kelime dizilimleri olduğunu farkettiğim zaman, daha gençken kaybettiğim dakikalarıma ancak acıyabiliyorum. Yapabileceğim başka bir şey yok ne yazık ki.

Yine de arada sırada böyle şeyleri bulmak güzel oluyor. Özellikle bulunduğum noktadan pek de şikayetçi değilsem.

Hiç yorum yok: